-
INFORMACJE OGÓLNE
- Wyszukiwarka lotów dostępna na stronie internetowej infoloty.pl po wpisaniu zapytania o kierunek i datę podróży przekierowuje do procesu transakcyjnego zewnętrznego dostawy usług - eSky.pl S.A. z siedzibą w Katowicach (40-265), przy ul. Murckowskiej 14A. Za pośrednictwem serwisu dostawcy możliwe jest dokonanie rezerwacji lotów, jak również umieszczane są też przekierowania na strony z ofertami noclegów, wypożyczenia samochodów czy atrakcji, które realizowane są na zasadach określonych w regulaminie eSky.pl S.A. oraz regulaminów i warunków taryf lotniczych innych dostawców, których usługi udostępniane są w procesie dokonywania rezerwacji za pośrednictwem esky.pl S.A.
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z „Systemu rezerwacji” usług podmiotów trzecich oferowanych ramach serwisu rezerwacje.infoloty.pl oraz w ramach Telefonicznego Centrum Obsługi, tj. usług: Rezerwacji Biletów Lotniczych, Ubezpieczeń Podróżnych, Usług Hotelowych, Transferowych, Pakietów Turystycznych, lotów charterowych, rezerwacji biletów kolejowych, usług typu SightSeeing Tours oraz dostarczanie Użytkownikom treści dostosowanych do ich położenia za pośrednictwem geolokalizacji.
- Podmiotem zarządzającym serwisem Infoloty.pl jest FIRE MEDIA INTERACTIVE LTD. z siedzibą w Kemp House, 152-160 City Road, kod pocztowy EC1V 2NX London.
- Operatorem systemu rezerwacji jest eSky.pl S.A. z siedzibą w Katowicach, ul. Murckowska 14a, 40-265 Katowice, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem nr KRS 0000383663, NIP: 9481987199, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 1 019 525,60 PLN (w całości opłacony) świadcząca Użytkownikowi – wyłącznie usługi rezerwacyjne i informacyjne, zwany dalej Operatorem.
- Warunkiem korzystania z Systemu Rezerwacji oraz Telefonicznego Centrum Obsługi, do którego telefony kontaktowe zostały wskazane na portalu www.infoloty.pl, jest akceptacja wszystkich podanych niżej warunków Regulaminu. Akceptacja stanowi oświadczenie woli i stwarza prawne zobowiązanie pomiędzy Użytkownikiem a Operatorem.
- Użytkownik jest uprawniony do nieodpłatnego kopiowania, odtwarzania i utrwalania treści niniejszego Regulaminu, bez możliwości jego komercyjnego użytku.
-
DEFINICJE
Podane niżej pojęcia oznaczają:
- System Rezerwacji – program obsługujący procesy transakcyjne dostępne za pośrednictwem portalu rezerwacje.infoloty.pl oraz Telefonicznego Centrum Obsługi, umożliwiający Użytkownikowi:
- wyszukiwanie połączeń lotniczych krajowych i międzynarodowych, dla dowolnie zdefiniowanej kombinacji miast oraz dokonanie wyceny tych połączeń i zakupu biletu lotniczego,
- wycenę i zakup ubezpieczenia podróżnego,
- wyszukiwanie i zamawianie usług hotelowych w dowolnie wybranym mieście (kraj i zagranica), w dowolnie wybranym zakresie dat,
- wyszukiwanie połączeń kolejowych krajowych i międzynarodowych, na dowolnie zdefiniowanej trasie kolejowej oraz dokonanie wyceny tych połączeń i zakupu biletu kolejowego,
- dostosowanie podpowiedzi, w zakresie usług wskazanych w pkt. a – d, poprzez system informowania Użytkownika dostosowany do miejsca jego położenia (geolokalizacja oparta na identyfikowaniu adresu IP urządzenia oraz danych udostępnionych przez przeglądarkę internetową),
- skorzystanie z innych usług oferowanych przez podmioty, którym Operator świadczy usługi wynajmu powierzchni reklamowej, określonych w § 17. Regulaminu.
- Użytkownik - każda osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, korzystająca z Systemu Rezerwacji lub Telefonicznego Centrum Obsługi.
- Płatnik – każda osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, korzystająca z Systemu Rezerwacji lub Telefonicznego Centrum Obsługi dokonująca zapłaty lub zobowiązana do jej dokonania.
- Telefoniczne Centrum Obsługi – jednostka wydzielona wewnątrz struktury Operatora, odpowiedzialna za kontakt z Użytkownikiem lub Płatnikiem w ramach realizacji usług świadczonych przez Operatora, na zasadach i w zakresie określonym niniejszym Regulaminem.
- Dostawca – przedsiębiorca dostarczający usługi oferowane Użytkownikowi za pośrednictwem strony internetowej rezerwacje.infoloty.pl oraz innych stron należących do podmiotów współpracujących z Operatorem.
- Usługodawca – przedsiębiorca świadczący usługi określone niniejszym Regulaminem na rzecz Użytkownika, za pośrednictwem Systemu Rezerwacji lub bezpośrednio, w zależności od charakteru świadczonych usług.
- Usługi hotelowe – usługi polegające na zakwaterowaniu w innych celach niż pobytowy, które nie są nieodłącznym elementem przewozu Użytkowników,
- Przewoźnik – przedsiębiorca posiadający ważny certyfikat (koncesję, licencję) upoważniający do prowadzenia działalności gospodarczej z zakresu przewozu lotniczego i świadczący usługi w zakresie określonym niniejszym Regulaminem.
- Bilet Lotniczy – dokument wystawiany poprzez System Rezerwacji lub za pośrednictwem Telefonicznego Centrum Obsługi upoważniający Użytkownika do realizacji usługi przewozu lotniczego.
- Warunki taryfy - warunki rezerwacji w zakresie korzystania z danego biletu lotniczego, w tym m.in.: warunki zwrotu biletu lotniczego, wielkość bagażu.
- Adres e-mail/e-mail – aktywny i prawidłowy adres poczty elektronicznej wskazany przez Użytkownika.
- Kwestionariusz osobowy – formularz, służący do przesłania danych osobowych przez Użytkownika, mający na celu umożliwienie korzystania przez Użytkownika z usług świadczonych poprzez portal rezerwacje.infoloty.pl, przekazywanych i przetwarzanych na zasadach określonych w polityce prywatności na portal rezerwacje.infoloty.pl.
- Linie "Low Cost" – zdefiniowane linie lotnicze, podlegające odpowiednio wyodrębnionym regulaminom zgodnie z § 14 Regulaminu.
- Opłata serwisowa – bezzwrotna opłata pobierana przez Usługodawcę w ramach świadczonych usług na rzecz Użytkownika, uzależniona od rodzaju i charakteru świadczonych usług, w zakresie określonym niniejszym Regulaminem.
- Instrument płatniczy - zindywidualizowane urządzenie lub uzgodniony przez Użytkownika i Usługodawcę zbiór procedur, wykorzystywanych przez Użytkownika do złożenia oświadczenia zawierającego polecenie wykonania transakcji płatniczej.
- Karta płatnicza – instrument płatniczy umożliwiający złożenie dyspozycji zawierającej polecenie realizacji wpłaty, transferu lub wypłaty środków pieniężnych za pośrednictwem wyspecjalizowanego podmiotu.
- Callback - interaktywne narzędzie udostępnione w Systemie Rezerwacji umożliwiające Użytkownikowi pozostawienie numeru telefonu celem uzyskania informacji dotyczących usług Operatora.
- System Rezerwacji – program obsługujący procesy transakcyjne dostępne za pośrednictwem portalu rezerwacje.infoloty.pl oraz Telefonicznego Centrum Obsługi, umożliwiający Użytkownikowi:
-
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Poniższy dokument określa reguły stanowiące prawne podstawy korzystania z Systemu Rezerwacji oraz Telefonicznego Centrum Obsługi.
- Każdy Użytkownik zobowiązany jest, z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Systemu Rezerwacji, do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
- Rezerwacja i zakup poszczególnych produktów oferowanych przez podmioty trzecie, a dostępnych w Systemie Rezerwacyjnym, jest transakcją jednostkową i podlega warunkom ustalonym przez te podmioty. Zakup każdego produktu podlega warunkom szczegółowym wskazanym w działach VII do XI niniejszego Regulaminu.
-
ODPOWIEDZIALNOŚĆ UŻYTKOWNIKA ZA KORZYSTANIE Z SYSTEMU REZERWACJI
- Użytkownik potwierdza, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych i do zaciągania prawnie wiążących zobowiązań.
- Użytkownik zapewnia, że będzie korzystał z Systemu Rezerwacji w zakresie dokonywania zapytania o rezerwację, zakupu biletu lotniczego oraz złożenia rezerwacji i zakupu dostępnych usług opisanych w niniejszym Regulaminie oraz innych dostępnych w Systemie Rezerwacji usług, wyłącznie w sposób zgodny z obowiązującym prawem.
- Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym lub obraźliwym, a także podejmowanie przez Użytkownika w zakresie korzystania z Systemu Rezerwacji działań sprzecznych z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w tym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego lub mogących wywołać zakłócenia albo uszkodzenia funkcjonowania Systemu Rezerwacji oraz naruszania praw osób trzecich.
- Użytkownik zobowiązany jest do dokonywania zapytania o rezerwację usług z użyciem własnego nazwiska oraz dokonywania płatności za zarezerwowane bilety lotnicze i/lub inne usługi własną kartą płatniczą. Dokonywanie zapytań o rezerwacje usług z użyciem cudzego lub fałszywego nazwiska oraz dokonywanie płatności za zarezerwowane bilety lotnicze i/lub inne usługi z użyciem cudzej lub fałszywej karty płatniczej będą bezzwłocznie zgłaszane właściwym organom ścigania.
- Użytkownik zobowiązany jest posiadać odpowiednie i aktualne dokumenty umożliwiające realizację usług zakupionych za pośrednictwem Systemu Rezerwacji lub Telefonicznego Centrum Obsługi lub na pobyt w kraju realizacji tych usług, w tym w szczególności ważny dowód osobisty, ważny paszport, wymagane wizy oraz inne dokumenty, które mogą być wymagane w zależności od zakresu realizowanych usług, jak również zapoznać się z treścią informacji dotyczących warunków wizowych i językowych dostępnych za pośrednictwem strony internetowej rezerwacje.infoloty.pl.
- Użytkownik zobowiązany jest do weryfikacji wszystkich niezbędnych informacji wskazanych za pośrednictwem Systemu Rezerwacji lub Telefonicznego Centrum Obsługi, w tym między innymi informacji sanitarnych, zagrożeń terrorystycznych oraz o wymaganiach zdrowotnych dotyczących realizacji usług.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za brak właściwych dokumentów przez Użytkownika określonych powyżej, w tym wizy wjazdowej lub tranzytowej, niezbędnej w kraju, w którym realizowane są usługi lub w którym Użytkownik realizuje przesiadkę, jak również za niespełnienie obowiązków opisanych w pkt. 5 powyżej. Wszelkie informacje Użytkownik może uzyskać za pośrednictwem Systemu Rezerwacji lub Telefonicznego Centrum Obsługi, portalu rezerwacje.infoloty.pl oraz na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
- W trakcie procesu rezerwacji usług Użytkownik zobowiązany jest do wprowadzania i przekazania prawdziwych i aktualnych danych w procesie rezerwacji. Operator nie ponosi odpowiedzialności za prawdziwość danych wprowadzonych przez Użytkownika w procesie rezerwacji usług.
- W ramach korzystania z usług dostępnych przez System Rezerwacji Użytkownik może być narażony na szczególne zagrożenia dotyczące korzystania z usług drogą elektroniczną takich jak: możliwość uzyskania przez nieuprawnione osoby dostępu do danych transmitowanych przez sieć lub przechowywanych na dołączonych do sieci komputerach lub urządzeniach mobilnych, ingerencji w te dane, co może spowodować, w szczególności, ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub uniemożliwienie korzystania z oferowanych usług.
-
OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
- Operator informuje, iż po otrzymaniu wyniku wyszukiwania, mogą pojawić się w Systemie Rezerwacji lub innych systemach wyszukiwania biletów lub rezerwacji usług, inne oferty dotyczące analogicznej usługi podmiotu trzeciego, niż uprzednio wyszukane przez System Rezerwacji. Otrzymanie wyniku wyszukiwania, o ile nie zostanie następnie niezwłocznie potwierdzone dokonaniem i opłaceniem rezerwacji w Systemie Rezerwacji lub innych systemach wyszukiwania biletów lub rezerwacji usług, nie stwarza po stronie Klienta roszczenia o zawarcie umowy pośrednictwa w sprzedaży biletów lub zakupu innych usług od podmiotów realizujących usługi zamówione w Systemie Rezerwacji lub innych systemach wyszukiwania biletów lub rezerwacji usług.
-
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Operator jako administrator danych osobowych w pełni respektuje prawo do prywatności i ochrony danych osobowych Użytkowników. W szczególności dba o ochronę ich danych osobowych oraz stosuje odpowiednie rozwiązania technologiczne i legislacyjne zapobiegające ingerencji w prywatność Użytkowników przez osoby trzecie. Działania Operatora są ukierunkowane na zagwarantowanie Użytkownikowi poczucia pełnego bezpieczeństwa na poziomie odpowiednim do obowiązującego prawa, w tym Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – „RODO”).
- Operator nie udostępnia informacji o Użytkownikach stronie trzeciej, za wyjątkiem sytuacji i zakresów niezbędnych do prawidłowego wykonania transakcji dokonywanych przez Użytkowników poprzez skorzystanie z oferty z użyciem Systemu Rezerwacji. Administratorem danych osobowych przekazanych w celu realizacji płatności za pośrednictwem krajowego integratora płatności jest PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Kanclerskiej 15, 60-327 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego po numerem KRS 0000347935, numer NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 4.500.000,00 zł, w całości opłaconym.
- W przypadku korzystania z Systemu Rezerwacji, oferowanego na stronie rezerwacje.infoloty.pl, Użytkownicy proszeni będą o podanie określonych danych osobowych, niezbędnych do prawidłowego założenia rezerwacji i wystawienia biletu lotniczego lub innego dokumentu związanego z obsługą podróży. W związku z charakterem usługi, jaką jest zapytanie o rezerwację i zakup biletu lotniczego lub innej usługi turystycznej, informacja zawierająca imię, nazwisko, płeć oraz w przypadku dzieci, młodzieży i seniorów wiek, przekazywana jest bezpośrednio do systemu rezerwacji linii lotniczych obsługujących wybrane przez Użytkownika połączenia lotnicze lub do właściwych hoteli lub innych operatorów właściwych, dostępnych w portalu usług - w przypadku rezerwacji danych usług. Użytkownik korzystając z systemu wyraża zgodę na takie przetwarzanie i przekazywanie jego danych osobowych przez te podmioty dla potrzeb realizacji tych usług. Podanie danych jest dobrowolne, lecz konieczne do skorzystania z nich – zakres danych niezbędnych do każdorazowego dokonania rezerwacji usługi zostaje odpowiednio oznaczony w toku procesu rezerwacyjnego.
- Dokonując zapytania o rezerwację, zakupu biletu lotniczego lub rezerwacji innych dostępnych w portalu usług, Użytkownik przekazuje informacje na swój temat oraz innych osób za ich zgodą. Informacje te, gromadzone w bazie danych Operatora, służą wyłącznie do własnego użytku i umożliwiają analizę zamówień oraz zapotrzebowań ze strony Klientów, tj. realizację zamówionej usługi.
- Administratorem danych Użytkowników Systemu Rezerwacji jest Operator. Dane przetwarzane są w celu zawarcia umowy o świadczenie usługi zgodnie z Regulaminem, do zawarcia umowy może dojść w sposób zautomatyzowany lub z wykorzystaniem Call Center Operatora lub jego Partnera (w zw. z art. 6 ust. 1 lit. b oraz art. 22 ust. 2 lit. a) RODO).
- Dane osobowe zebrane w procesie zamówienia usługi są przetwarzane (w tym np. udostępniane liniom lotniczym czy innym usługodawcom) po to, aby sfinalizować usługę. Dane są przechowywane przez okres świadczenia usługi i do czasu przedawnienia wzajemnych roszczeń, z tym, że gdyby nie doszło do zawarcia umowy i świadczenia usługi zgodnie z Regulaminem lub po zakończeniu świadczenia usługi, dane zostaną zarchiwizowane i niewykorzystywane poza celem związanym z dochodzeniem, obroną czy ustaleniem wzajemnych roszczeń (w zw. z art. 6 ust. a lit. f) RODO).
- Osobie, której dane dotyczą przysługują uprawnienia w zakresie dostępu do danych osobowych, żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a także wniesienia skargi do organu nadzorczego – w Polsce Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W przypadku przetwarzania danych Użytkownika na podstawie udzielonej zgody Użytkownik może dodatkowo skorzystać z prawa cofnięcia wyrażonej zgody na przetwarzanie jego danych w każdym momencie – cofnięcie to jednak nie ma wpływu na zgodność przetwarzania przed jego dokonaniem.
- Dodatkowo Użytkownik może wyrazić wolę otrzymywania informacji o najnowszych promocjach i informacjach związanych z podróżowaniem z wykorzystaniem podanego adresu poczty elektronicznej lub numeru telefonu od Operatora lub operatora strony infoloty.pl tj. FIRE MEDIA INTERACTIVE LTD. z siedzibą w Kemp House, 152-160 City Road, kod pocztowy EC1V 2NX London.
- Użytkownik może w dowolnym momencie zrezygnować z opcji otrzymywania tych informacji poprzez przekazanie stosownego oświadczenia woli w przedmiocie rezygnacji lub klikając w link wypisu w stopce otrzymywanej wiadomości.
- Administratorem danych subskrybentów usługi otrzymywania informacji handlowych jest również Partner Operatora tj. FIRE MEDIA INTERACTIVE LTD. z siedzibą w Kemp House, 152-160 City Road, kod pocztowy EC1V 2NX London. Dane przetwarzane są w celu wysyłki informacji marketingowych lub handlowych z wykorzystaniem podanego przez Użytkownika adresu poczty elektronicznej e-mail lub numeru telefonu (na podstawie zgody Użytkownika w zw. z art. 6 ust. 1 lit a) RODO). Dane są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania jednak nie dłużej niż do momentu wycofania przez Użytkownika wcześniej wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a po zgłoszeniu wyłącznie w celu obrony przed roszczeniami (przez okres przedawnienia roszczeń z tytułu naruszenia dóbr osobistych lub ochrony danych osobowych).
- Szczegółowe informacje w zakresie gromadzenia danych Użytkowników oraz ich przetwarzania znajdują się w Polityce Prywatności Operatora oraz Polityce prywatności FIRE MEDIA INTERACTIVE LTD.
-
SKŁADANIE REZERWACJI LOTNICZYCH, ZAKUP BILETU, FORMY PŁATNOŚCI I DOSTARCZENIA BILETU LOTNICZEGO
-
SKŁADANIE ZAPYTAŃ I REZERWACJI USŁUG HOTELOWYCH, FORMY PŁATNOŚCI
-
SKŁADANIE ZAPYTAŃ I ZAKUP UBEZPIECZEŃ PODRÓŻNYCH
-
WYSTAWIANIE FAKTUR I SPOSÓB ICH DORĘCZANIA
- Za usługi zakupione za pośrednictwem portalu rezerwacje.infoloty.pl lub Telefonicznego Centrum Obsługi, Dostawca lub Usługodawca wystawia faktury elektroniczne na podstawie danych otrzymanych od Użytkownika, o ile chęć otrzymania faktury zostanie zgłoszona przez Użytkownika w trakcie procesu rezerwacji. Dokonując zakupu i akceptując niniejszy Regulamin, Użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie faktur elektronicznych.
- Faktury elektroniczne za usługi, doręczane są na adres e-mail wskazany w kwestionariuszu osobowym Systemu Rezerwacji lub podany w procesie zakupu za pośrednictwem Telefonicznego Centrum Obsługi.
- Zmiany danych w doręczonej przez Opertatora fakturze elektronicznej wskazane przez Użytkownika w kwestionariuszu osobowym realizowane będą na zasadach określonych w odpowiednich przepisach prawa.
- Usługodawcy oraz Dostawcy mogą wskazywać szczególne warunki wystawiania faktur niezależnie od warunków realizowanych przez Operatora.
-
REKLAMACJE
- Przedmiotem reklamacji może być niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi, za wykonanie których Operator bierze na siebie odpowiedzialność. Przedmiotem reklamacji może być również niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi przez Operatora, jak również usługi wykonane za pośrednictwem Operatora przez podmioty trzecie, których odpowiedzialność będzie ustalana każdorazowo przez te podmioty trzecie niezależnie od Operatora.
- Reklamacje w zakresie dokonanych rezerwacji i zakupów biletów i innych usług turystycznych można zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@infoloty.pl, w formie pisemnej w biurze eSky, ul. Murckowska 14a, 40-265 Katowice, Polska. O przyjęciu reklamacji i wyniku jej rozpatrzenia Operatora poinformuje Klienta w terminie do 14 dni od jej otrzymania lub w terminie wskazanym przez organizatora imprez turystycznych lub innego Usługodawcę.
- Decyzja wydana przez Operatora i przekazana Użytkownikowi kończy proces reklamacji prowadzony przez Operatora. W przypadku, gdy rezultat rozpatrzonej przez Operatora reklamacji nie jest satysfakcjonujący, Użytkownik, ma prawo skorzystać z sądowego lub pozasądowego sposobu rozstrzygania sporów i złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.Pozasądowe rozwiązywanie sporów, jest nazwane w skrócie ADR (ang. Alternative Dispute Resolution) - jest to polubowne postępowanie prowadzone w sporach pomiędzy konsumentami, a przedsiębiorcami. Więcej informacji na temat pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich znajdziesz na platformie internetowej ODR oraz tutaj, podmioty świadczące pomoc można znaleźć tutaj.
- W celu udzielenia merytorycznej i właściwej dla Użytkownika odpowiedzi na otrzymane reklamacje rozpatrywane będą w przewidzianych ustawowo terminach oraz przekazywane na wskazany adres Użytkownika w języku polskim lub angielskim oraz w zależności od dostępności konsultantów Operatora, w języku, w jakim złożona została reklamacja.
- Operator wskazuje, iż w przypadku, gdy złożona reklamacja dotyczy usług świadczonych przez inne podmioty, poinformuje o tym Użytkownika, wskazując jednocześnie możliwość złożenia reklamacji do tego podmiotu lub złoży taką reklamację z upoważnienia i w porozumieniu z Użytkownikiem, gdy w treści złożonej do Operatora reklamacji opisano informacje umożliwiające złożenie reklamacji do podmiotu świadczącego usługi. W przypadku braku kontaktu z Użytkownikiem Operatora może podjąć samodzielnie działanie w interesie Użytkownika.
-
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Operator zastrzega sobie prawo do jednostronnego dokonywania zmian w treści Regulaminu – przy zachowaniu zasady, iż Klienta obowiązuje Regulamin zaakceptowany przez niego w trakcie rezerwacji i umożliwienie Klientom dostępu do archiwalnych wersji regulaminów. Każdy Klient jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu przed dokonaniem rezerwacji i jest każdorazowo związany postanowieniami Regulaminu z chwili dokonywania rezerwacji i zakupu biletów oraz innych usług turystycznych.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem obowiązują przepisy kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Należy wskazać, iż usługa Operatora polega na wykonaniu czynności faktycznych związanych z zamówieniem przez Użytkowników usług u innych podmiotów, w związku z czym jest ukończona w momencie jej potwierdzenia – zwrot lub odstąpienie jest możliwy jedynie w przypadku, gdy podmiot świadczący daną usługę w sposób wyraźny to wskazał. W przypadku sporów konsumenckich istnieje możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR (online dispute resolution) która zostanie udostępniona pod linkiem http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe po stronie Klienta, wynikające z faktu nieodbycia podróży z powodu strajku pracowników linii lotniczych, pracowników portów lotniczych, linii kolejowych, jak również za szkody powstałe w wyniku strajku służb obsługujących hotele, wykonanie pozostałych wymienionych w Regulaminie usług, lub w efekcie działania siły wyższej, gdyż działa jedynie w charakterze podmiotu udostępniającego system rezerwacyjny, a nie świadczącego te usługi lub sugerującego wybór ofert któregokolwiek z podmiotów.